ساخت

  • آموزش ساخت پیچک در 3d max

  • آشنایی با برخی مفاهیم انیمیشن

    مرور برخی مفاهیم اساسی انیمیشن که دانستن آن ها برای هر انیماتوری از ملزومات است.

    در این بحث  مفاهیم مهم در زمینه اصول ساخت انیمیشن را  با هم مرور می کنیم ، زیرا منبع اصلی ما برای آموزش اصول انیمیشن آموزش های آقای ریچارد ویلیامز یکی از برجسته ترین انیماتورهای دنیای انیمیشن می باشد و مبنای کار ایشان برای انیماتوری ، انیمیشن سنتی و طراحی با دست و کاغذ می باشد . البته این به این معنی نیست که این آموزش ها برای افراد سه بعدی کار و دو بعدی کار دیجیتال مثل کسانی که با فلش و کار می کنند کاربردی ندارد ، بلکه برعکس این آموزش ها برای تمامی کسانی که در زمینه انیمیشن در هر سطحی کار می کنند می تواند بهترین منبع آموزش باشد . برای درک بهتر این مفاهیم باید با چند مفهوم آشنا شود .

    یکی از این مفهوم ها جدول بیتوین می باشد . جدول بیتوین(Inbetween،Inbetweening)را کسانی که به طور حرفه ای انیمیشن کار می کند حتما با بیتوین در انیمیشن آشنایی دارند .اما ببینیم جدول بیتوین چیست؟ از آنجاییکه کسانی که در پروژه های بزرگ کار می کردند ، از اساتید این حرفه بودند ، و کار طراحی ها معمولا زمان بر بود ، این اساتید نقاط کلیدی انیمیشن را طراحی می کردند ،  به این صورت که مثلا اگر کاراکتر کارتونی   میخواست از حالت Aبه حالت Bبرود ، هنرمند اصلی فقط کاراکتر را در این دو حالت نقاشی می کرد ، اما برای انیمیشن ،این دو حالت کافی نیست ، بطور مثال اگر این حرکت ۱ ثانیه طول بکشد ، ما به ۲۴  نقاشی احتیاج داریم ، هنرمند اصلی دو حالت مهم این نقاشی را می کشید و به هنرمندان درجه پایین تر این طرح ها را می داد و آنها از روی الگوی هنرمند اصلی این نقاشی های میانی را می کشیدند . به این کار آن ها برای کشیدن نقاشی های میانی Inbetweeningمی گفتند . هنرمند اصلی برای راهنمایی دیگر هنرمندان  این کلید های بیتوین را مانند شکل زیر برای آن ها می کشید .

     

    در اینجا به مفهوم های خیلی مهم اشاره می کنم که در آموزش انیمیشن سازی کاربرد دارد :

    کلید : منظور ما در این آموزش از کلید، حالت های اصلی است که ایجاد می کنیم .

     

    نقطه عطف در انیمیشن : در جایی که حرکت تغییر مسیر می دهد ، نقطه عطف می گوییم ، مثلا در حرکت آونگ نقاط عطف ما جایی است که جهت حرکت آونگ عوض می شود .

     

    کلید میانی در انیمیشن :  میان دو نقطه عطف را کلید میانی می گوییم  و به میانی ترین کلید ، نقطه گذر می گوییم ، بنا به دلیل اهمیت این دو نوع کلید انیماتور های اصلی این کلید ها را می کشیدند .

     


    حالت گزینه ۳ حالت میانی(حالت گذری) است. اما به دلیل اهمیت حالت آن به این نوع کلید های میانی که حالت اصلی را مشخص می کنند کلید عبوری نیز می گوییم . البته شما حالت میانی و گذری  را باید طبق یکسری اصول طراحی کنید ، در عکس فوق کلید گذری سمت راست مسلما اشتباه است و حالت صحیح آن شکل سمت چپ می باشد .

    دقت کنید فاصله گذاری در بیتوین کاملا رعایت می شود و با فاصله گذاری مناسب است که می توانید انیمیشن نرم و قابل قبولی ارائه دهید ، در همین مثال آونگ به فاصله گذاری ها دقت کنید :

     

    شما با فاصله گذاری مناسب می توانید حرکات تند شونده و کند شونده (ease in & ease out) را اجرا کنید ، دقت کنید از این نکات به سادگی نگذرید ، رمز یک انیمیشن خوب رعایت همین نکات ساده می باشد می باشد.

    البته چون هدف ما انیمیشن دیجیتال می باشد ، کلیدهای میانی را خود کامپیوتر انجام می دهد ، اما شما باید با این مفاهیم آشنا باشید تا بتوانید پله پله مراحل یادگیری انیماتوری را فرا بگیرید

    منبع: اعلان

    http://animation.ir

  • اموزش بال پرنده در 3dsmax

    اموزش بال پرنده در 3dsmax

    اموزش بال پرنده در 3dsmax
    قیمت : 5000 تومان
  • اولین تریلر بین المللی انیمیشن «موآنا» منتشر شد

    طرفداران انیمیشن های دیزنی بی صبرانه منتظر هستند تا پرنسس جدیدشان را با نام «موآنا» ببینند. این انیمیشن در روز شکرگزاری سال ۲۰۱۶اکران می ‌شود.

    موآنا داستان یک ماجراجویی باستانی در حدود ۲۰۰۰سال پیش و در جزایر اقیانوس آرام جنوبی است. در این انیمیشن موآنا یک دختر نوجوان است که بسیار سرزنده است و در یک ماجراجویی می خواهد سفر ناتمام اجدادش را به پایان برساند. او در مسیر خود به یک موجود به اسم «موایی» برخورد می کند. این دو با هم برای به اتمام رساندن سفرشان با موانعی مواجه می شوند و باید با موجودات عجیب الخلقه ای مبارزه کنند.


    دیزنی این امید را داده که موآنا می تواند جا پای انیمیشن «یخ زده» بگذارد. این انیمیشن نه تنها در سال ۲۰۱۳بسیار محبوب شد، بلکه میزان فروش آن نیز در سر تا سر جهان به ۳/۱میلیارد دلار رسید و به عنوان پر درآمد ترین انیمیشن شناخته شد. موفقیت «یخ زده» به دلیل پرنسس این انیمیشن، السا بود. تمام دختران در سرتاسر جهان خود را جای السا می گذاشتند. اولی کراوالو، صداپیشه موآنا نیز فکر می کند این شخصیت فرصت این را دارد که مانند السا به کاراکتری ویژه تبدیل شود.

    "موآنا" شخصیت بسیار جذابی است. بسیار شجاع و جسور است و می داند از زندگیش چه می خواهد و برای به دست آوردن آن از هیچ چیز نمی ‌هراسد.

    موآنا 56 امین انیمیشن ساخته شده توسط دیزنی در ۲۳نوامبر سال ۲۰۱۶، بر روی پرده سینما خواهد بود.


                                                                             

    منبع:http://animation.ir

  • اولین شماره ماهنامه الکترونیکی تخصصی خانه انیمیشن منتشر شد

    این ماهنامه شامل چهار بخش انیمیشن ایران، انیمیشن جهان، مقاله های انیمیشن و آموزش انیمیشن است.

     

    در این ماهنامه می خوانید:

    انیمیشن ایران:

    • ساخت فیل شاه، انیمیشن ایران را یک گام به جلو میراند
    • دبیری جشنواره پویانمایی تهران مجددا به کریمی صارمی واگذار شد
    • اکران انیمیشن «فهرست مقدس» در آمریکا
    • «در مسیر باران» پروانه نمایش گرفت

    انیمیشن جهان:

    • ساخت انیمیشن زندگی ون گوگ با 62.450 نقاشی رنگ روغن
    • پیکسار دیگر برای فیلم هایش دنباله نمی سازد
    • «در جستجوی دوری» تارخ ساز شد
    • نمایشگاه بزرگ «استودیو جیبلی» آغاز به کار کرد  

    مقالات انیمیشن:

    • کیفیت تصویر، چالش بزرگی که صنعت انیمیشن با آن روبرو خواهد شد
    • 5 نکته برای کاهش هزینه های تولید انیمیشن
    • چرا بازیگران مشهور عاشق کار در پروژه های انیمیشن هستند؟
    • چرا کمپانی های بزرگی همچون پیکسار انیمیت دستی را به موشن کپچر ترجیح می دهند؟

    آموزش انیمیشن:

    • فیزیک در انیمیشن
    • پروسه تولید انیمیشن در یک نگاه
    • مهارت های انیمیشن خود را سریع تر رشد دهید

    جهت دانلود این شماره ماهنامه بر روی لینک زیر کلیک کنید

    ماهنامه الکترونیکی تخصصی خانه انیمیشن تیر 95

  • با قیمت مناسب اموزش نور در3dmax

    اموزش نور پردازی در 3dmax

    اموزش نور پردازی در 3dmax
    قیمت : 7000 تومان

    •  
  • تاریخچه انیمیشن ایران

    تاریخچه انیمیشن ایران

    مطلب زیر خلاصه ای است از تاریخچه انیمیشن ایران

    باستان شناسان ایتالیایی حاضر در شهر سوخته درهنگام کاوش در گوری پنج هزار ساله ، جامی را پیدا کردند که نقش یک بز به همراه یک درخت روی آن دیده می شد.

    سالها بعد منصور سجادی (باستان شناس ایرانی) با بررسی این جام به حرکت بُز به سمت درخت پی برد و حرکت این اثر را به انیمیشن امروزی تبدیل کرد .

    انیمیشن ایران

    انیمیشن ایران درنیم قرن اخیر سه دوره را سپری کرده است:

    1 ـ تولد (اواخر 1330)

    در اواخر 1330 پسر جوانی بنام اسفندیار احمدیه با دیدن فریم های متوالی یک نوار فیلم که تصادفاً به دستش افتاده بود راز «حرکت » در فیلم را دریافت و تصمیم گرفت خود نمونه ای از آن بسازد وی که دستی در طراحی داشت توانست با استفاده از یک دوربین طراحی های مدادی اش را به فیلم انیمیشن تبدیل کند غافل از ابداع انیمیشن توسط امیل کوهل، پنجاه سال قبل در فرانسه.

    درهمین زمان نصرت اله کریمی که در پِراک تحصیل کرده بود به ایران بازگشت و در اداره فرهنگ کار با احمدیه را شروع کرده کمی بعد جعفر تجارتچی به این دو پیوست و این سه انیماتور اولین استودیوی انیمیشن ایران را بنا کردند و اولین انیمیشن های کوتاه ایران را ساختند.

    در این زمان کم کم طراحان و تصویرسازان و گرافیست ها و نقاشان دیگری نیز جذب هنر انیمیشن شدند همچون: 

    نورالدین زرین کلک، فرشید مثقالی، اکبر صادقیه، نفیسه ریاحی، آرا پیک باغداساریان و مرتضی ممیز.

    2 ـ خواب زمستانی

    انیمیشن ایران به دلیل انقلاب اسلامی و جنگ عراق با ایران به یک خواب زمستانی طولانی فرو رفت این امر منجر به فرار هنرمندان از کشور وبعضاً تغییر شغل آنها و بسته شدن مدارس هنری گردید.

    3 ـ بیداری تدریجی

    در این دوره انیمیشن به دلایل زیر جان تازه ای گرفت:

    الف: آمدن کامپیوترها به بازار و تشویق جوانان به خلق حرکتهای اولیه و ساخت پیامهای تبلیغاتی ساده.

    ب : تأسیس سازمان تلویزیونی صبا به منظور تولید و حمایت از سریالهای انیمیشن ایرانی.

    ج : اصلاحات اجتماعی باعث بوجود آمدن حمایتهایی برای فعالیتهای هنری ازجمله انیمیشن گردید.

    د: با افزایش جمعیت جوان علاقه و نیاز کودک و نوجوان به انیمیشن بیشتر شد.

    و: فستیوال بین المللی فیلمهای انیمیشن توسط کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان.

    هـ: تأسیس مدارس خصوصی جدید و اضاله شدن آنها به دانشکده های انیمیشن.

    ی: نیم نگاهی که « مرکز گسترش فیلم مستند و فیلم کوتاه» به تولیدات انیمیشن داشت.

    آسیفا ایران

    ASIFA-Iran (www.asifa.ir) قدیمی ترین انجمن هنری ایرانیان است که در 1978 توسط نورالدین زرین کلک بنيان گزاري شد.با همزماني شروع كار انجمن آسیفای ایران با انقلاب ، از آغاز، جلسات اين انجمن در منازل اعضا برگزار می شد. از 1986 وقتی که انجمن عمومیت بیشتری پیدا کرد، شمار اعضا ي آن بتدریج از 12 نفر تا 600 نفر رسید . برنامه های اين انجمن عموما شامل جلسات ديدارو نمایش، سمینارها، جشن ها و فعالیت های "روز بین المللی انیمیشن" بوده است.

    آسیفا- ایران در سال 1990 به آسیفای جهاني وابسته به یونسکو و در سال 1995به "خانه سینما"ي ایران پیوست.

    آسیفا ایران یک انجمن غیر انتفاعی و غیر سیاسی در ایران است که ازهر نوع حرکت پيشرو در انیمیشن حمایت میکند.

     

    كانون پرورش فكري کودکان ونوجوانان

    كانون پرورش فكري کودکان ونوجوانان جوان ترين و شايسته ترين سازمان هنری و فر هنگی اي بود که با راه اندازي مركز فيلمسازي خود اين دریچه را به روی هنرمندان مستعد و فیلم های کودکان و نو جوانان گشود.

    این مؤسسه در اواخر دهه 1950 (1330) توسط لیلی امیرارجمند ومعاون او فیروز شیروانلو به منظورپاسخ دادن به نیازهای فرهنگی کودکان شکل گرفت که شامل سالن نمایش , کتابخانه و کارگاه های متعدد آموزش هنرها در تهران و شهرستانها وحتا روستا ها و برای تمام کودکان کشور بود.

    انیمیشن ایران پس از انقلاب

    بدون شک انیمیشن ایران مانند اکثر هنرهای دیگر پس از انقلاب و مخصوصا بعد از جنگ تحمیلی رشد چشمگیری داشته است

    تولید انیمیشن در ایران به گونه‌های مختلفی تقسیم می‌شود:۱ انیمیشن‌های تلویزیونی (کوتاه، بلند و سریال)‌۲ جشنواره‌ای۳ تبلیغاتی۴ سینماییاز نظر کمی و تا حدی کیفی بیشترین رشد را انیمیشن‌های تلویزیونی و تبلیغاتی داشته‌اند، از سال۱۳۷۰ به بعد که کامپیوتر به کمک تولید انیمیشن آمد، گروه‌های کوچک و بزرگ زیادی به تولید انیمیشن پرداختند که این تولیدات همچنان ادامه دارد.

    جشنواره بین المللی پویانمایی تهران

    اولین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران در سال۱۳۷۷ توسط كانون برگزار شد و محسن چینی فروشان مدیرعامل كانون با سیاست بین المللی كردن اعتبار كانون، توانست منابع لازم مالی و اجرایی برای برپایی جشنواره را به دست آورد و برگزاری این جشنواره پس از سال ها، اولین حركت مهم سینمای كانون پس از انقلاب محسوب شد.

    معرفی هنرمندان برجسته انیمیشن ایران

    جعفر تجارتچی

    جعفر تجارتچی، سرهنگ نیروی هوایی اولین هنرمندی بوده است که در ایران سینمای تک فریم را تجربه کرده است و اولین آثارش را در زمینه انیمیشن به شیوه سیاه و سفید ارائه کرده است.

    اسفندیار احمدیه:

    متولد 1307 تهران می باشد . در سن 17 سالگی به مدت 2 سال نزد استاد علی اصغر پتگر تعلیم نقاشی دید و در سال 1326 به هنرستان کمال الملک و به شاگردی شاگردان کمال الملک همچون : اسماعیل آشتیانی ، محمود اولیا و حسن شیخ درآمد و همین امر باعث شد تا در امتداد مسیر مکتب کمال الملک قرار گیرد و مضمون آثارش همین حال و هوا را داشته باشد . وی در سال 1336 دو فیلم بنامهای ملانصرالدین و قمر مصنوعی را با مداد طراحی نمود و به مدت 2 دقیقه به حرکت درآورد . با ساخت این دو فیلم نام خود را به عنوان بنیانگذار نقاشی متحرک در ایران به ثبت رسانید.

    دکتر نورالدین زرین کلک

    استاد زرین کلک در سال 1316 در مشهد متولد شدند. پس از گذراندن دبیرستان وارد دانشگاه تهران شده و در سال 1340 با اخذ مدرک دکترای داروسازی در بهداری ارتش مشغول بکار می شوند. در 23 سالگی با گرفتن بورسیه تحصیلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان به بلژیک رفته و فیلمسازی و پویانمایی را آموزش می بیند . دکتر زرین کلک پس از بازگشت به ایران برنامه تدریس و توسعه انیمیشن ایران را پایه ریزی می کند.

    از جمله آثار استاد می توان به تداعی، اتل متل، امیرحمزه و دنیای دیوانه دیوانه دیوانه که یک طنز نمادین است از سیاره ای جنجالی که براساس فکری شگفت انگیز در زنده کردن نقشه جهان طراحی شده به این صورت که نقشه اسکاندیناوی به حیوانی کوچک و گرسنه تبدیل می شود و دانمارک را می بلعد و برونئی با گینه نو می جنگد، آلاسکا و سیبری به شکل دو مرغ به یکدیگر نوک می زنند اشاره نمود.

    از میان حرفه ای های همیشگی می توان به :

    فرشید مثقالی : متولد 1319 : آثاری همچون : آقای هیولا، شهر خاکستری ، کِرمِ خوبِ خوب

    علی اکبر صادقی : متولد 1316 : آثاری همچون: هفت شهر ، مُلک جمشید و یک پروژه بلند پروازانه ، فیلمی 25 دقیقه ای تحت عنوان زال و سیمرغ را کارگردانی کردند .

    پرویز نادری : استقلال ، مَرد و اَبر

    آراپیک باغداساریان: وزنه بردار، فیلمی طنزآلود و مورد تحسین جامعه بین الملل

    مرتضی ممیز: آنکه خیال بافت آنکه عمل کرد و سیاهِ پرنده (افسانه ای درباره شیطان) اشاره کرد

    نفیسه ریاحی : یکی از نادر کارگردانان زن ایرانی است.

    ازجمله آثار: رنگین کمان، من چقدر می دانم، مداد بنفش ، از طهران تا تهران.

    برخی از انیماتورهای نسل سوم ایران عبارتند از:

    وجیهه اله فرد مقدم : مزاحم ها، تقلید ، بازگشت

    عبدالله علیمراد: کاغذ وتا و نگاه (کارهای عروسکی)

    نازنین سَربَند: قالی و اتحاد

    بهرام عظیمی: مجموعه تبلیغات راهنمایی رانندگی و گاز....

  • مدل اماده سیگار

    مدل اماده سیگار

     

    دانلود مدل اماده سیگار

    رمز فایل:www.animation3d.ir

  • مرد1

  • مرد2

  • مرد3