انیمیشن

  • آموزش ساخت پیچک در 3d max

  • آموزش ساخت شهر در 3dmax

    آموزش ساخت شهر در 3dmax

  • «آخرین داستان» شاهنامه، سال آینده به پایان میرسد

    تولید انیمیشن «آخرین داستان» که برداشتی آزاد از داستان ضحاک در شاهنامه است، در سال 96 به پایان میرسد

  • اموزش bip کاری از سایت انیمیشن 3d

     

    اموزش bipکاری از سایت انیمیشن3d

     

     

    دانلوددانلود اموزشبایپ در3dmax

    رمز فایل:www.animation3d.ir

  • اموزش بال پرنده در 3dsmax

    اموزش بال پرنده در 3dsmax

    اموزش بال پرنده در 3dsmax
    قیمت : 5000 تومان
  • با قیمت مناسب اموزش نور در3dmax

    اموزش نور پردازی در 3dmax

    اموزش نور پردازی در 3dmax
    قیمت : 7000 تومان

    •  
  • تولید نسخه‌ی جدید انیمیشن گارفیلد ؛ گربه‌ی متنفر از دوشنبه‌ها برمی‌گردد!

    تولید نسخه‌ی جدید انیمیشن گارفیلد

    تولید نسخه‌ی جدید انیمیشن گارفیلد ؛ گربه‌ی متنفر از دوشنبه‌ها برمی‌گردد!

    انیمیشن گارفیلد (Garfield) یکی از آن عناوینی است که همه‌ی ما دلمان می‌خواهد نسخه‌ی جدیدی از آن ساخته شود و علاوه بر کودکانی که عاشق انیمیشن‌هایی با نقش‌آفرینی حیوانات سخن‌گو هستند، بزرگ‌سالان نیز معمولا از هنرنمایی این گربه‌ی نارنجی رنگ شکموی متنفر از دوشنبه‌ها لذت می‌برند!

    در دوره‌ای که شاهزادگان خوش‌قیافه‌ی ثروتمند دیزنی از یک طرف و ابرقهرمانان نتراشیده‌ی مارول از یک طرف دیگر به چشمانمان حمله کرده‌اند، دلمان برای یک اثر خوش‌ساخت مانند انیمیشن گارفیلد لک زده است. نسخه‌ی اول این پویانمایی که در سال ۲۰۰۴ بر روی پرده‌ی سینماها رفت، جزو اولین آثار کودکانه‌ای بود که در آن، حیوانات رفتاری مانند بزرگ‌سالان از خود بروز داده و عاداتی مانند تنبلی، پرخوری، پر رویی و حتی بی‌ادبی را نشان می‌دهند.

    طبق یک گزارش رسمی، عوامل ساخت نسخه‌ی جدید انیمیشن گارفیلد هم اکنون در حال طی کردن مراحل ابتدایی تولید در استودیوهای کمپانی فیلم‌سازی Alcon Entertainment در آمریکا هستند. جان کوهن (John Cohen) تهیه‌کننده و تولیدکننده‌ی انیمیشن‌های محبوب و موفقی همچون مجموعه‌ی عصر یخبندان، من نفرت انگیز و فیلم سینمایی پرندگان خشمگین یا همان انگری بردز، مسئولین تولید نسخه‌ی جدید انیمیشن گارفیلد را بر عهده دارد و علاوه بر او، حضور جان آرباکل (Jon Arbuckle) در نقش جان، صاحب گارفیلد و اودی (Odie) یعنی همان سگ بامزه‌ی جان در این نسخه تا حدود زیادی قطعی شده است.

    تولید نسخه‌ی جدید انیمیشن گارفیلد

    البته هنوز حضور بیل مری (Bill Murray)، بازیگر، کمدین و نویسنده‌ی نام‌آشنای هالیوود که صداپیشگی شخصیت گارفیلد را بر عهده داشته است، هنوز مشخص نیست و باید دید که آیا سازندگان می‌توانند بار دیگر او را فریب دهند یا خیر؛ در نسخه‌ی اول این انیمیشن به آقای مری گفته شده بود که برادران کوئن (Coen) – که از تولیدکنندگان و تهیه‌کنندگان بسیار مشهور و معتبر هالیوود محسوب می‌شوند – در تولید این انیمیشن حضور خواهند داشت و او هم به همین دلیل، نقش را قبول کرده بود. اتفاقی که هرگز نیفتاد و برادران کوئن در هیچ‌کدام از نسخه‌های انیمیشن گارفیلد حضور پیدا نکردند!

    انیمیشن گارفیلد با ریشه‌هایی ۳۸ ساله

    جیم دیویس (Jim Davis) خالق اصلی این اثر محسوب می‌شود و برای اولین بار در سال ۱۹۸۰ بوده است که او شخصیت گارفیلد را در یک داستان کمیک استریپ خلق کرده است. بعد از موفقیت نسخه‌ی اول کمیک استریپ، ده‌ها مجموعه‌ی داستانی دیگر نیز با نقش‌آفرینی گارفیلد ساخته شد و اینگونه بود که توجه هالیوودی‌ها به سمت آن جلب شد.

    تولید نسخه‌ی جدید انیمیشن گارفیلد

    بعد از ساخت انیمیشن اصلی گارفیلد در سال ۲۰۰۴، این گربه‌ی تپل دوست داشتنی یک محبوبیت جهانی پیدا کرد و صدها بازی، انیمیشن کوتاه، مجموعه‌ی تلویزیونی و داستان کمیک استریپ از روی آن ساخته و منتشر شد. این روند ادامه پیدا کرد و در سال ۲۰۰۶، نسخه‌ی دوم انیمیشن گارفیلد با نام «داستان دو بچه گربه» (A Tail Of Two Kitties) در سینماها اکران شد؛ این نسخه درباره‌ی عوض شدن جای گارفیلد با یک گربه‌ی اشرافی که دقیقا شکلی مشابه خود او داشت، روایت شد و ماجراهای جالبی را درباره‌ی قرار گرفتن گارفیلد شکمو در یک زندگی اشرافی رقم زد.

    اما بعد از آن نسخه تا به حال اثر قابل توجه و با کیفیتی درباره‌ی گارفیلد ساخته نشده است و امیدواریم که این نسخه‌ی جدید بتواند بار دیگر همان خاطرات جذاب را برای ما و تمام طرفداران این انیمیشن در سراسر دنیا زنده کند.

  • فروش پنل پیامکی

    گروه کاشمر ترشیز  سامانه پیامک
      شماره تماس:09375131557
    ثبت نام آنلاین

    سایت سامانه پیامک www.smstorshiz.ir
    فروش پنل پیامکی

    www.smstorshiz.ir

     

  • فیزیک در انیمیشن: افزایش و کاهش وزن

    شما احتمالا با دوازده اصل انیمیشن، که در کتاب «توهم زندگی» توسط انیماتور های دیزنی «اولی جانستون»و «فرانک توماس»بیان شده است آشنایی دارید (فشردگی و کشیدگی، پیش ‌بینی، خلاصه گویی، انیمیت مستقیم و حالت به حالت، دنباله ‌ها و حرکت لب به لب (اورلپ)، سرعت و کاهش سرعت، قوس، انیمیشن ‌های ثانویه، زمان ‌بندی، اغراق، طراحی، جذبه).در این سری مقالات ما قصد داریم که شما را با شش اصل فیزیک در انیمیشن آشنا کنیم:

    و در این مقاله ما اصل پنجم فیزیک در انیمیشن خواهیم پرداخت:

    اصل پنجم : افزایش و کاهش وزن

    ما می دانیم که وزن کاراکتر یک چیز دائمی است که همواره بر روی آن تاثیر می گذارد اما زمانی که کاراکتر در حال شتاب گرفتن است و سرعت او تغییر می کند وزن او هم به نسبت دچار تغییراتی می شود . به عنوان مثال در شکل زیر اگر کاراکتر ما:

     

    به سمت بالا حرکت کند و سرعت بگیرد : افزایش وزن

    به سمت بالا حرکت کند و از سرعت خود کم کند : کاهش وزن

    به سمت پایین حرکت کند و سرعت بگیرد : کاهش وزن

    به سمت پایین حرکت کند و از سرعت خود کم کند : افزایش وزن

    به طور خلاصه ، اگر شما بر خلاف نیروی جاذبه حرکت کنید (بلند بشوید و سرعت شما افزایش پیدا کند یا به سمت پایین حرکت کنید اما سرعت شما کم شود) شما افزایش وزن خواهید داشت اما اگر شما همسو با نیروی جاذبه باشید (بلند شوید و سرعت شما کم شود یا پایین بیایید و سرعت شما زیاد شود) دچار کاهش وزن خواهید شد. در شرایطی که کاراکتر در وضعیت سقوط آزاد باشد حالت بی وزنی را تجربه خواهد کرد. شما می توانید با برداشتن یک وزنه سنگین با دست خودتان حالت های مختلف وزنی را تجربه کنید ، به عنوان مثال یک دمبل ، و با شتاب دادن به آن ، آن را به بالا و پایین ببرید.

    زمانی که کاراکتر حرکت می کند (همچون : راه رفتن، دویدن، پریدن و غیره) تغییر در وزن باعث ایجاد حرکات اورلپ در حرکات مو، لباس و گوشت او می شود. افزایش وزن باعث کشیده شدن آن ها به سمت پایین می شود در حالی که کاهش وزن باعث غوطه وری بیشتر آن ها در هوا می شود. ریچارد ویلیامز این تاثیر را (اقدام متقابل) می نامد و در کتاب کیت حیات بخش انیماتور می نویسد: زمانی که کاراکتر با شتاب به سمت بالا حرکت می کند پارچه هایی که به او متصل است یا لباس و یا موی او به سمت پایین حرکت می کند. کاراکتر هایی که ضعیف انیمیت می شوند گاهی اوقات که در حال راه رفتن هستند به دلیل اینکه موضوع افزایش و کاهش وزن در مورد آن ها رعایت نشده است شبیه یک جسم معلق در هوا می شوند و تاثیر خوبی را بر روی بیننده ندارد.

    منبع:Algarcia

    http://animation.ir

  • مرد1

  • مرد2

  • مرد3

  • منحصر به فرد زن قهرمان در دنیای در متحرک

    جودی Hopps Zootopia است: منحصر به فرد زن قهرمان در دنیای متحرک مردان

  • نور (قسمت دوم)

    بررسی نور و نورپردازی از اصول اولیه تا مباحث پیشرفته

    نور زیاد و نور کم

    بسیاری از صحنه هایی که ما می خواهیم به تصویر بکشیم نور به صورت بالانس شده ای در آن وجود دارد که به آن نور معمولی می گوییم. اما بعضی موقعیت های طبیعی وجود دارد که اشیا در معرض نور شدید و یا نور بسیار کم واقع می شوند همچون مه گرفتگی، یک روز برفی، گرگ و میش هوا و موقعیت های گوناگون دیگر. یک هنرمند ممکن است برای تاکید کردن بر موضوعی و یا القای یک حس خاص از این مورد بهره ببرد.

    نور زیاد

    تصاویر با نور زیاد عمدتا دارای نور سفید و یا نور با شدت زیاد هستند و روشن و کاملا واضح هستند. نورپردازی نور زیاد معمولا (و نه در همه مواقع) نرم است، و جزییات تقریبا در آن کم است. در موقعیت های طبیعی که نور زیاد در آن مشاهده می شود می توان به مه گرفتگی و یا روز برفی اشاره کرد، در این موارد سایه ها نیز به دلیل انبوه بازتاب های نور که در اطراف ما وجود دارند روشن هستند.

     

    نور کم

    تصاویر با نور کم به طور طبیعی نور بسیار کمی در درون آن ها مشاهد می شود. کنتراست در آن ها معمولا زیاد است و نورپردازی بسیار سخت است. نور کم می تواند یک محیط گرفته و غم آلود را خلق کند و معمولا برای القای این حس از این افکت استفاده می شود. معمولا موقعیت نور کم را در مواقع شب می توان یافت، اما موقعیت هایی همچون طوفان و یا در برخی صحنه های داخلی نیز وجود دارند.

     

    تعادل رنگ سفید

    معمولا تمام منابع نوری که ما در طول روز با آن مواجه می شویم دارای یک سری رنگ های اصلی هستند، با این حال مغز ما در فیلتر کردن آن ها به خوبی عمل می کند. تا زمانی که سه رنگ اصلی با هم مخلوط هستند، ذهن ما آن ها به صورت رنگ سفید تفسیر می کند. حتی زیر نورپردازی هایی که رنگ خاصی در آن بسیار شدید است ما قابلیت فیلتر کردن اطلاعاتی که از طریق چشم دریافت می کنیم را داریم و دید منطقی نسبت به رنگ ها و اشیا پیدا می کنیم.

    واضح ترین راه برای به تصویر کشیدن این موضوع استفاده از یک دوربین دیجیتال با تنظیم تعادل نور سفید برای نور روز است: این یک تنظیم طبیعی است که رنگ هایی که به صورت واقعی در آن حضور دارند را بازتاب خواهد کرد. در مثال پایین تصویر گرفته شده با یک پنجره فعال(باز و روشن) به عنوان منبع نور گرفته شده است. نور به صورت طبیعی از پنجره به شی مورد نظر ما می تابد.

     

    در مثال پایین ما نوری که از طرف پنجره می آید را مسدود کردیم و از یک لامپ 60 وات به عنوان منبع نوری استفاده کردیم:

     

    تفاوت این دو عکس بالا در رنگ ها ممکن است شما را متعجب کرده باشد، لامپ رشته ‌ای، نوری زرد/نارنجی را می تاباند. ذهن ما نور ها را به طوری تبدیل می کند که ما بتوانیم همانند عکس اول آن را مشاهد کنیم اما دوربین به صورت طبیعی واقعی رنگ ها را در این تصاویر به ما نشان می دهد.

    برای این که به صورت واضح تری این مورد را مشاهده کنیم، در عکس پایینی که یک بعد از ظهر است ما از بیرون پنجره یک عکس گرفته ایم که نور نارنجی داخل را به وضوح برای ما نشان می دهد و این در حالی است که ما هنگامی که داخل هستیم نمی توانیم این نور را به صورت واقعی که هست مشاهده کنیم.

     

    این مورد گاهی اوقات زمانی اتفاق می افتد که شما در سایه (جایی که نور آبی بسیار زیاد است) ایستاده اید. ما در اینجا نور خنثی را دریافت می کنیم اما در صورتی که در زیر نور به طرف سایه نگاه کنیم این رنگ آبی قابل مشاهده تر است. موقعیت های بسیار زیادی وجود دارد نور ها دارای یک طیف قوی هستند: نور مهتابی که معمولا سبز است، نور تیر چراغ برق که نارنجی عمیق است و یا نور غروب خورشید که به قرمزی می زند و...

     

    نورپردازی 3  نقطه ای و دلیل بد بودن آن

    کتاب های درسی با موضوع نورپردازی سه بعدی معمولا سه نور کلاسیک نقطه ای برای شروع کار را تشریح می کنند و تازه کار ها را تشویق می کنند تا از این ها برای نورپردازی صحنه خود استفاده کنند. این شیوه برای عکاسی به وجود آمده و به دلیل راحتی در استفاده و یادگیری، بسیار به این موضوع می پردازند. این نورپردازی ابتدایی شامل نور اصلی می شود که از یک طرف می تابد، و نور کم مخالف که از سمت مخالف می آید و نوری که از پشت برای روشن کردن لبه ها از آن استفاده می شود.

    بزرگترین مشکل این موضوع این است که این نورپردازی مصنوعی است و بازتاب های واقعی در آن وجود ندارد. اگر شما به دنبال برای برجسته کردن و یا قابل تشخیص کردن چیزی هستید، استفاده از نور پشت به خصوص باید مورد توجه قرار بگیرد. نورپردازی پشت بسیار چیز موثری است اما باید به صورت هوشمندانه ای از آن استفاده کرد و آن را بدون دلیل و کورکورانه استفاده نکرد. این نورپردازی سه نقطه ای به سادگی درست می شود اما چیزی که باید مورد توجه قرار داد این است که این نور در دنیای واقعی به این صورت وجود ندارد، پس کاملا مصنوعی و غیر واقعی است. حقیقت این است که این موضوع و نوع نورپردازی تقریبا در تمام کتاب ها موجود است و به صورت کلیشه ای در آمده است و همین موضوع باعث خسته کننده بودن آن می شود.

    این نوع نورپردازی نیز خیلی وقت است که محبوبیت خود را از دست داده است و شما امروزه در کمتر فیلمی ممکن است آن را مشاهده کنید. اگر شما از نور محیط بتوانید برای نورپردازی استفاده کنید خیلی بهتر است تا برای ایجاد نور از منابع نوری مصنوعی برای نورپردازی استفاده کنید. دست به ابتکار بزنید و به جای این که زود سراغ نورپردازی های مصنوعی بروید تا جایی که می توانید از نور محیط و طبیعی استفاده کنید.


    همه ما این نوع نورپردازی را در آتلیه های عکاسی دیده ایم و تقریبا همه عکس ها به یک شکل هستند چون از نورپردازی های مشابهی برای عکاسی آن ها استفاده شده است. نتیجه این نورپردازی باعث می شود تا عکس های گرفته شده، خسته کننده و بی روح باشد. اگر شما به دنبال سبک هنری خود هستید، از کلیشه ای بودن بپرهیزید و در بند فرمول های مرسوم قرار نگیرید و سعی کنید خلاقانه به این موضوع فکر کنید.

     

    منبع : http://animation.ir

    itchy-animation

  • همکاری با انیمیشن خادم کوچک

     انیمیشن خادم کوچک 

     

    نویسنده و کارگردان : سید علی موسوی نژاد

    سرپرست متحرک سازی : محمود قاسمی

    مدل سازی و بافت : بابک کریمی سینا رمضان نژاد

    مدیر فنی : سید محسن موسوی نژاد

    متحرک سازان : مصطفی شرافتی سید نبی الله حسینی یزدی علیرضا ابراهیمی عماد قاسمی

    شاعر و آهنگسازی و دوبلاژ : مرتضی بحرینی

    کاری از واحد تولید آموزشگاه سینمایی تصویر روشن

    به سفارش صدا و سیمای خراسان رضوی